Nå har SJ startet billettsalget i Norge

Planlegger du en togtur etter 7. juni, kan du fra i dag sjekke priser på www.sj.no. Bildet viser et tog på Raumabanen. Foto: Leif Johnny Olestad

Fra og med den 8. juni skal SJ Norge kjøre tog på syv strekninger i det som kalles Trafikkpakke Nord. I dag åpnet selskapet billettsalget, og lanserte samtidig et kundeprogram for togreisende.

Slik ser nettsiden til SJ Norge ut. Bilde: Skjermdump fra sj.no.

I fjor sommer undertegnet SJ Norge en avtale om å kjøre togene på Dovrebanen, Rørosbanen, Raumabanen, Nordlandsbanen, Trønderbanen, Meråkerbanen og Saltenpendelen.

Disse syv strekningene vil samlet sett gå under navnet Nord.

Avtalen gjelder fra 8. juni 2020 og ut 2029, med opsjon på to års forlengelse.

Ettersom togbilletter i Norge alltid blir utgitt 90 dager, eller 2160 timer, før avreise, kan du allerede i dag sikre deg de første billettene.

Nye avganger slippes hver time, og det betyr at tilbudet av billetter vil øke i tiden fremover.

– Vi når i dag en veldig viktig milepæl på veien mot trafikkstart i juni, sier Lena Angela Nesteby, kommersiell direktør i SJ Norge, i en melding fra selskapet.

Les også: Skattekalender for 2020: Her er de viktigste datoene

Annonse:


Lanserer Norges første kundeprogram for togreisende

Nesteby gleder seg til å vise frem tilbudet som SJ Norge nå etablerer i Norge.

Én av nyhetene som presenteres for de reisende er SJ Prio, som blir det første kundeprogrammet for togreisende i Norge.

– Vi er svært fornøyd med å lansere SJ Prio-kundeprogrammet i det norske markedet. Det er noe av det beste vi tar med oss fra SJ i Sverige. Vi har en sterk tro på at dette vil gjøre at flere nordmenn og svensker bruker poengene sine for å reise i sine naboland, sier Nesteby.

Det vil dessuten være opptil flere forbedringer på togene, som for eksempel et nytt og forbedret serveringstilbud, økt kapasitet på Dovrebanen, forbedret internettdekning, oppgradert interiør og moderniserte lounger.

– På et NORD-tog skal du få god kundeservice og en behagelig reiseopplevelse. Vårt hovedmål er å forenkle og forbedre hele togreisen for de reisende. Å få til dette er helt avgjørende for at folk velger tog fremfor mindre bærekraftige alternativer, sier Nesteby, og fortsetter:

– Fra det øyeblikket du kjøper billett til du går av toget skal det være en positiv opplevelse. Det gjelder også når det er driftsutfordringer eller utfordringer med vær og vind. Våre kunder skal alltid føle at de er ivaretatt på best mulig måte.


Fakta om billettene som slippes:

  • Togbilletter i Norge blir alltid tilgjengelig 2160 timer, eller 90 dager, før avreise
  • Nye avganger slippes hver time
  • Innkjøp kan gjøres på sj.no, vy.no og det norske nasjonale billettsystemet entur.no
  • SJ Norge lanserer en norsk app i løpet av våren
  • Det er mulig å kjøpe både refunderbare og ikke refunderbare billetter

Hold deg oppdatert på privatøkonomiske nyheter – Følg Pengenytt på Facebook

Les også disse sakene på Pengenytt.no:

Brexit gjør det ekstra viktig å ha reiseforsikring på reiser til Storbritannia

Tusentalls skandinaver kan miste leilighetene etter at timeshare-selskap har meldt oppbud

Forsikringsselskap: Mange eldre risikerer millionregning etter ferieturen

Du kan spare 2500 kroner på å bruke riktig betalingskort i utlandet

Coop-medlemmer får nå minst 600 kroner i rabatt på sydenturer

Nå gjelder nye håndbagasjeregler hos Norwegian