Fornøyde kunder: Nordisk rekord for If

Morten ThorsrudIfs konsernsjef Morten Thorsrud. Foto: If.

Rekordhøy kundetilfredshet og svært høy fornyelsesgrad er grunnlaget for et rekordsterkt resultat fra forsikringsselskapet If i 2021.

If avsluttet året sterkt og hadde i 2021 en vekst på 4,3 % i Norden, målt i premieinntekt. Totalkostnadsprosenten endte på 81,3 %, noe som er den laveste noen gang for Nordens største forsikringsselskap.

Den norske virksomheten bidro sterkt til resultatet med 8,4 % vekst for hele året og hele 11,3 % for fjerde kvartal.

– Vi satser kraftig på både god kundeservice og moderne digitale løsninger, samt virkelig å forstå kundenes behov og hverdag. Det skaper grunnlaget for enda et sterkt årsresultat. Jeg er veldig fornøyd med de tallene vi legger frem i dag, sier Ifs konsernsjef Morten Thorsrud.

Digitaliseringen skyter ytterligere fart også for If i 2021. Halvparten av det reaktive salget av privatforsikringer ble gjort på nett i fjor og mer enn halvparten av skadene fra privatkunder ble meldt inn digitalt.

– Mer enn 9 av 10 privatkunder velger å fornye forsikringene hos oss og bedriftsmarkedet er på vei til samme, høye nivå. Det er resultater alle i If kan være stolte av, sier Thorsrud.