Flyr har passert 60.000 solgte UNG-billetter

flyr Flyr sine UNG-billetter tar av. Foto: Flyr.

Siden lansering i oktober i fjor, har Flyr solgt hele 60.000 UNG-billetter til de mellom 16 og 29 år. – Dette er en braksuksess, sier kommersiell direktør i Flyr, Thomas Ramdahl.

Siden 8. oktober 2021 har Flyr solgt over 60.000 Flyr UNG-billetter, som er en egen kategori rimelig flybilletter for unge opptil 30 år.

– Vi er helt overveldet over responsen denne billettypen har fått, og gleder oss over at det er så mange unge voksne som har benyttet seg av tilbudet, sier Thomas Ramdahl, kommersiell direktør i Flyr.

Hele 50.000 av billettene er solgt til reisemål i Norge, og de mest populære byene er Trondheim og Bergen, med Tromsø og Stavanger på en delt tredje plass.

Ramdahl peker på at disse billettene favner om en aldersgruppe som ofte bor i byer og andre steder i landet enn der de har familien sin, på grunn av studier eller oppstart av karriere.

– Det har vært viktig for oss å gi denne aldersgruppen et godt tilbud slik at de både har råd til å reise hjem til familie – og å dra på ferie, selv om økonomien ikke er på topp, sier Ramdahl.

Flyr UNG-billetten gir rabatterte priser til alle reisemål. I tillegg inkluderer den to kolli innsjekkede bagasje, håndbagasje under setet og muligheten for å endre billetten inntil tre dager før avreise.

– Vi er stolte av å kunne svare ut det behovet som norske forbrukere faktisk har. Vi vet at det er mange i slutten av 20-årene, som fortsatt er studenter eller tidlig i etableringsfasen, og som vil ha stor glede av disse billettene, sier Ramdahl.

Det bekrefter også aldersfordelingen, som til tross for å være ganske jevn, viser en liten overvekt blant de «eldste unge».

UNG-billettene er også populære på reiser til storbyer i Europa og varmere strøk, og en fersk oversikt viser at de fem mest solgte destinasjonene internasjonalt er Paris, Malaga, Alicante, København og Roma.